pherkard

pherkard | Netolerantný laktózofob

pherkard
Hlavne dobre plateny flek
 
mj
mj | 10.9.2023 09:58

to plati zial aj opacne.


pherkard
pherkard | 10.9.2023 11:01

Akoze fakty nechcu posluchat ekoteroristov?


mj
mj | 10.9.2023 11:07

Povazujem ta za dost inteligentneho na to aby si chapal co som chcel povedat. Mylim sa ?


register
register | 10.9.2023 12:18

Suhlasim s pherkardom. Tiez nechapem ako opacne.🤔 Nuansy, ze pod tym "to" si zrejme myslel treti riadok asi nema zmysel riesit...


mj
mj | 10.9.2023 12:45

Ok, takze pre tych co nechapu, zastancovia jadra uplne rovnako ignoruju fakty.
Kym sa spusti shit storm, nie som ani ekoterorista ani odporca jadra.


| 10.9.2023 12:50

mj, ktore fakty zastancovia ignoruju? nespustam shitstorm, chcem naozaj vediet.


trombon
trombon | 10.9.2023 12:53

slnko neakceptuje upirov, kryptonit supermana a fakty antiradiotatorov... ale podla mna to nie je zial ale chvalaboskovi a pozor nehadzme vsetko do jedneho vreca s napisom ekoteroristi... myslienKa "zit a nemat co dychat" ma svoju logiku, lebo sa to neda...


trombon
trombon | 10.9.2023 13:01

pomylil som sa, nie ze neakceptuje, jednoducho si priroda "pana tvorstva" ani len nevsimne ;)


register
register | 10.9.2023 13:19

Mj nuz, vyrokova logika trochu pokulhava. Vyraz "zastancovia jarda ignoruju fakty" totiz nieje opakom toho, co je na obrazku. Opakom je to, co napisal pherkard. Ale ok. Tiez by som rad vedel ktore fakty ignoruju zastancovia jadra. Vopred vdaka.


mj
mj | 10.9.2023 13:20

Ktore fakty ignoruju zastanci ? Napriklad take, ze vystavba sa obycajne 2x predrazi, trva 2x tolko, rovnako sa bud ignoruju, alebo podcenuju naklady na vyradenie prevadzky ci ulozenie vyradeneho paliva.


mj
mj | 10.9.2023 13:24

Register ok, viditelne som podcenil obecenstvo, ospravedlnujem sa. Predpokladal som, ze ak k vyroku odporcovia ignoruju fakty napisem , ze to plati aj opacne bude jasne, ze tym myslim ze opak odporcov, teda zastancovia tiez ignoruju fakty, ked by malo jasne, ze fakty ignorujuce odporcov je hlupost, este raz sa ospravedlnujem.


trombon
trombon | 10.9.2023 13:31

vystavba jadrovej eletrarne a jej predrazenie je dokaz o neschopnosti ludi a ich politickych reprezentatov... od spustenia prvej jadrovej elektrarne na svete sa pocas celej hostorie vsetkych jadrovych elektrarni na svete do dnes vyprodukoval jadrovy odpad ktory by sa zmestil do jedneho panelaku dlheho 70 metrov a vysokeho 8 poschodi... na slovensku sa rocne jedrovymi reaktormi vyprodukuje okolo 50 ton jadroveho odpadu (jeden plne nalozeny kamion s navesom alebo jeden tank strednej kategorie) ludstvo je tupe... z hrudky uranu vyprodukejes energiu pre jedno mesto na rok... ludstvo je furt tupe... a priroda si ho nevsima


trombon
trombon | 10.9.2023 13:38

jadrova energia je to vdaka comu slnko svieti a zem zije... obnovitelne zdroje su fajn ale strasne nefektivne oproti jadru a teorie o ludskej intelegincii tym stracaju zmysel


mj
mj | 10.9.2023 13:46

Trombon ano, je mozne ze su takmer vsetci naozaj neschopni, pretoze to plati pre drvivu vacsinu postavenych elektrarni. Taktiez to moze byt zamer, pretoze je mozne, ze pri realistickej cene a dobe vystavby by do toho investor nesiel. To je priklad ignorovania faktov.
Dalsim faktom je, ze tych 50t treba niekam ulozit. Vsetci zastancovia jadrovej ergetiky totiz budu prvi na barikadach, ked vlada pride s napadom to ulozit v ich blizkosti.


trombon
trombon | 10.9.2023 13:48

a na druhej strane toto:

https://www.eur...die-infografika

ludstvo je tupe a strach z jadra obrovsky... a politika a populizmus bullshit odkedy jezis vstal z mrtvych


mj
mj | 10.9.2023 13:50

Trombon, cize ako zastanca jadra argumentujes textilom ?


trombon
trombon | 10.9.2023 13:53

mj chapem a neoponujem... skor to pokladam za dalsi dokaz ludskej tuposti... keby sa najvacsie ekonomiky sveta dohodli a svoju dohodu nadiktovali zvysku sveta, tak jadrovy odpad by nebol problem... su sukromne spolocnosti, ktore z vlastnych zdrojov financuju vyskum vesmiru... preco sa nespojit a poslat jadrovy odpad pod zemsku kôru alebo daleko do vesmiru, kde je radiacie plne pica... sorry, rozculujem sa nad prizemnostou ludskej inteligencie


trombon
trombon | 10.9.2023 13:54

nie, je to len porovnanie... a mimochodom, textil je tiez radioaktivny


mj
mj | 10.9.2023 13:57

Trombon prepac ale jadrovy odpad do vesmiru ? Vazne ? :) Pri tomto napade ti neblikaju ziadne kontrolky ? :)


trombon
trombon | 10.9.2023 14:32

kde je problem? vo vesmire, vo financiach? v dohode? pozrel si si kvantum odpadu prineseneho na obeznu drahu ludstvom? mas v tom moralnu zabranu? myslis, ze nas radioaktivny odpad je silnejsi ako ziarenie z termonuklearnych rekacii vo vesmiere? mas snad pocit, ze vesmir si vsimne nejaku tupu a malinku Zem pri desiatkach supernov len v nasej galaxii? vsetko je otazka ludskej inteligencie... s jadrovym odpadom sa da robit tolko veci, az by ludstvo profitovalo aj z toho...ano blikaju mi kontrolky... a to som cital, ze nejaky fantazmagor chcel postavit slnecnu elektraren na sahare, ktora by zasobovala cely svet elektrinou... neporovnatelny objem odpadu so vsetkymi jadrovymi reaktormi na svete... kontrolky blikaju vzdy, ked ludia trepu picoviny


| 10.9.2023 14:41

trombon, tiez som zastanca jadra, ale jadrovy odpad do vesmiru je picovina. pokial sa ti plne nalozena raketa z nejakeho dovodu rozprskne pri starte (co nie je nic vynimocne), tak mas o ekologiu postarane na stovky rokov dopredu.
co sa tyka ulozenia pod zemou, tam je to uz ako tak vyriesene:
https://en.wikipedia.org/wiki/Onkalo_spent_nuclear_fuel_repository


trombon
trombon | 10.9.2023 15:00

10.9.2023 14:41 o vsetkom co si pisal viem, mam v tom zalubu... a propo: v poslednych mesiaco/rokoch boli po desatrociach uskutocnene misie na mesiac so sondami: rusi, indovia japonsko (mozno som nieco opemenul) takze financie su... zalozit vyskum o jadrovom odpade z pozemskych jadrovych reaktorov by nemal byt problem. vo vesmire je jadroveho odpadu miliardy nasobne viac ako toho nejadroveho... vsetko je otaka priorit... hrudka uranu, vodika alebo inej hmoty a svet fici na lacnej energii... problem je profit... tam kde je profit, tam su bohati, tam kde su bohati, tam su chudobni, tam kde su chudobni tak neveria bohatym a a bohati neveria chudobnym... ako som pisal vyssie: ludstvo je fucking tupe


ja-som ja
ja-som ja | 10.9.2023 15:24

Súhlasím s mj, zástancovia nielen JE s obľubou ignorujú fakty, ktoré odporujú ich názoru.
Je fakt, že JE je po započítaní všetkých nákladov suverénne najdrahšia, zároveň je fakt, že JE potrebujeme ako spoľahlivý "tvrdý zdroj" energie.


trombon
trombon | 10.9.2023 15:27

ja-som ja, suhlas s kym chces a kedy chces, fakty nevyvratis... jadro je najefektivnejsie a to co sa okolo neho toci nie su fakty ale politika, populizmus a korupcia


Nervacik
Nervacik | 10.9.2023 15:42

Jadro je urcite lepsie. Vid Nemecko ich "cistu energiu" z Ruska. Problem je, ze nemoze nahradit ostatne zdroje elektriny. Navzdory verejnej mienky, nemame dost prirodnych zdrojov paliva.


ja-som ja
ja-som ja | 10.9.2023 15:42

No, to čo si napísal by som za fakt nepovažoval. Efektivita sa nemeria tým, koľko energie dostaneš z kila uránu, ale koľko to stojí.. celkové náklady od ťažby, obohacovania uránu až po finálne palivové tyče, od projektu, výstavby, prevádzky až po likvidáciu JE po životnosti a samozrejme aj skladovanie a uloženie vyhoreného paliva. Po zarátaní celkových nákladov je JE zrazu najdrahšia v cene za MWh,teda aj najmenej efektívna z pohľadu financií.
To, že ju potrebujeme je fakt. Obnoviteľné zdroje sú príliš nestále pre efektívne udržanie stabilnej energetickej sústavy.
JE je aj relatívne málo zaťažujúca životné prostredie, ak sa nájde bezpečný spôsob skladovania odpadu, tak to bude super.


trombon
trombon | 10.9.2023 15:52

ja-som ja, cena uranu zavisi od populizmu strachu, ktory tu je sireny vzdy ked sa nieco stane... pocet mrtvych na jadrove katastrofy je tisice nasobne nizsi ako pocet mrtvych sposobenych ideologickymi (komunizmus, fasiczmus) vojnovymi, nabozenskymi, dopravnymi a a epidemiologickymi katastrofasmi na tejto planete... este raz, vsetko je otazka inteligencie a dohody... ostatne su kecy proti niecomu, co ma svoje logicke zaklady... ked pojdes na rtg, mr, ct... spomen si...


pherkard
pherkard | 10.9.2023 15:53

Daujem za peknu diskusiu. Ani som pocas tak pekneho nedelneho dna neocakaval tolko doma sediacich diskutujucich. :>D.
ja-som ja | 10.9.2023 15:42
Najdrahsia energia z jadra - to ako naozaj?
Az teraz mi je jasne, preto vyleteli ceny energii hore, lebo nemci ZAPLI na plny vykon vsetky svoje jadrove elektrarne, no a ked su najdrahsie, tak samozrejme ceny na burze vyleteli hore.
Alebo zeby nie?


Lodovik
Lodovik | 10.9.2023 16:12

@mj Dnes sa predrazuje vsetko, vid napriklad slovenske dialnice. Alebo najnovisie siet pod mostom Golden Gate za 400 milionov (ked samotny most stal, po zaratani inflacie 800 milionov).


trombon
trombon | 10.9.2023 16:14

pherkard, rado sa stalo, a sorry za moje obcasne vulgarizmy, je to sucast jazyka a nezanasam fucking nedelu ;)


 
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
 
 
SkryťZatvorit reklamu
loader