pherkard

pherkard | Netolerantný laktózofob

pherkard
pre anglicky rozumejucich + autokorekt
 
register
register | 8.3.2025 06:36

Zajac mal byt rabin?


pherkard
pherkard | 8.3.2025 06:54

Hej. Nic ine ma nenapada. Ale mozno sa najdu koumaci, co pridu aj na ine moznosti.


AP
AP | 8.3.2025 07:06

Rabin, určite. Minister v tomto prípade bude baptisticky kňaz.


Tučko
Tučko | 8.3.2025 07:08

AP - presne. Super vtip!


perez
perez | 8.3.2025 10:24

áno, minister má totiž pôvodný význam "služobník". Preto to v angličtine ostalo pre pomenovanie povolania duchovných, vykonávajúcich službu. Aj naši ministri vznikli s týmto významom.
To len ľudia zo služobníkov urobili pánov. Každý deň, každú chvíľu to robíte. Kdekolvek sa mihnú, čokoľvek urobia, čokoľvek povedia, davy ľudí sú nalepení, aby ich počúvali, žrali, sledovali, uctievali.. Oni si ten neitíchajúci záujem naplno užívajú. Stalo sa to ich privilégiom a ich mocou, ktorú im denne dobrovoľne odovzdávate. A potom sa vám to nepáči, kam to až zašlo.
Nuž a stačilo by tak málo. Prestať s tým. Neslintať za nimi.nNedávať im, čo im v skutočnosti nepatrí. Nedávať im priestor vytŕčať. Majú ticho a poctivo robiť svoju robotu, službu ľuďom. Vy ste ich však dali do stredobodu pozornosti, do centra takmer celého svojho života. Len si skontrolujte tu guľáš. Väčšina priestoru je venovaná im. Hoci ste tu vacsinou kritici, i tak sa venujete hlavne im. Nehovoriac o priestoroch preplnených ich nekritickými uctievačmi.
Sami si môžeme za to, v akom hlúpom a na hlavu postavenom systéme žijeme.


AP
AP | 8.3.2025 18:14

Takže nemôžeme kritizovať, keď svoju prácu robia zle? A nemáš pocit, že práve to by sa im páčilo?


perez
perez | 9.3.2025 08:40

AP, naozaj toto si si z toho celeho zobral?
A nie to, ze služobník má slúžiť a nemá byť centrom tvojej pozornosti? Ak mu venujes pozornosť, tak len okrajovu. Ak s nim nie si spokojny, vyhodis ho a uz mu ziadnu pracu nedas. V nasom chorom systeme sme so sluzobnikov spravili celebrity najvyssieho rangu. A uz je uplne jedno ci robia svoju pracu dobre alebo zle. Aj kritika je pre nich dobra reklama, lebo su podporovani v domnienke, ze oni su nasim centrom, nasimi bohmi.. Je teda uplne samozrejme, ze bezcharakterne prasata sa v tej pozicii toho chytia po svojom a zneuziju narody vo svoj prospech.


AP
AP | 9.3.2025 09:06

A ako presne si predstavujes, ze teraz vyhodim tento typ sluzobnika? Presny návod, prosím. A nie, môj hlas ani jeden z nich nemal. Takže odpoveď nabudúce ich nevol je zbytočná.


perez
perez | 9.3.2025 11:06

Problem je v systeme, ktory postupne budujeme. A potom si pytas jednoduchy navod. System sa meni velmi tazko.
Ale bud rezignujes a poddas sa systemu, alebo budes hladat riesenia a aktivne sa podielas na zmene.
Ja som nedaval ziadne navody. Ja hovorim len o jednom dost principialnom faktore. V dave ludi vzdy najdes rozdiely. Jedni suhlasia, druhi kritizuju... Jedno vsak maju spolocne. Su tam kvoli tomu, kto je na podiu, na výslní.. A ten na vyslni si na to zvyka a uziva si to. Fico je typicky priklad. Raz hovoril o silnom jadre Europy, potom skocil na Rusku notu. Myslis, ze zmenil nazor? Absolutne nie. On nemal názor. Jemu je to u prdele. Ide iba o to, kolko zaujmu vzbudi. Ide o vplyv a moc, ktoru tym ziskava. Ktoru mu tym dobrovolne odovzdavame. Podobne strany ako SNS, OLANO a dalsie ine vstavaju z mrtvych preto, ze im davame priestor. V mediach, na internete, v uliciach, v spravach, v zivotoch..

System sa meni tazko, ale niekde zacat treba. A to je to jednoduche, co som spominal. Nedavat im priestor. Neslintat po kazdom ich slove, po vsetkom co vyprodukuju. Su to len obycajni ludia ako ty alebo ja. Len si beru, co im ponukame.


AP
AP | 9.3.2025 11:47

Fakt by ma zaujímalo, ako konkrétne by si to chcel urobiť. Pretože tí ľudia ovplyvňujú naše životy. Nemyslím, že slintám pri každom ich slove. Ale je úplne oprávnené, keď ich kritizujem. Akosi sa ťažko kritizuje a zároveň sa nevenuje im pozornosť. A úprimne, myslím, že v tomto sa mýliš. Oni síce o pozornosť stoja, ale nie o pozornosť v zmysle kritiky a výsmechu. Tie im vadia. Alebo fakt myslíš, že Fico si užíva, keď ho niekto nazýva všelijakými prezývkami? Keď vyťahuje jeho staré kauzy/sľuby/tvrdenia....? Silne pochybujem. To, že mení názory ako ponožky je dané snahou presvedčiť voličov. Ak má pocit, že voličom sa zavďačí proruskou orientáciou, nacpe sa Putinovi do riti. Ak bude mať pocit, že sa zavďačí proeurópskou orientáciou, bude behať zahalený v európskej vlajke. Pozornosť je len vedľajší produkt.


perez
perez | 9.3.2025 13:46

keby im ludia nevenovali tolko pozornosti, tak ich prestanu zboznovat a kritici ich prrstanu robit stredobodom ich zivotov. A mozno vsetci spolu zistia, ze maju mnoho spolocneho, rozdeluju ich len politicke nazory, ktore vlastne nie su ich vlastne, len im boli naservirovane. A potom by sme mozno zistili, ze skutocna politika nemusi riadit nase zivoty. Ma byt len prostrednikom k uskutocneniu spolocnych cielov. Ma nam len pomahat, urcite nie riadit a vladnut nad nasimi zivotmi. Isteze ked to cloveku dovolis, tak lahko sklzne k tomu, ze tvoj zivit nakoniec bude riadit.
Necakaj odomna navody. Necitim sa k tomu kompetentny. Skor "you may say i am a dreamer". A trochu mozem porovnat aj trochu s inymi krajmi ako je Slovensko. Kde ludi politici fakt nezaujimaju. A ked spravia taku blbost, ze politik protekcne vybavi synovi lacnejsie parkovanie pri univerzite, tak taky politik musi odstupit a uz viac neposobit vo verejnej sluzbe... Tak vidim, ze existuju aj ine sposoby a ine riesenia.


AP
AP | 9.3.2025 14:02

No veď ok, daj návod, ako to dosiahli v iných krajinách.


perez
perez | 9.3.2025 14:23

ked poviem, ze nedavat im tolko priestoru, to sa ti nepozdava, tak sa drz svojho planu. Kricte jedna skupina na druhu, vidime ako vyborne to funguje. Viac rozdelenia v spolocnosti naozaj pomaha k zlepsovaniu systemu. A ti takzvani sluzobnici sa len bavia.


AP
AP | 9.3.2025 14:39

A ja sa ťa pýtam, ako presne si to predstavuješ? Nekritizovať ich? Nepoukazovať na ich chyby, na ich scestné zámery? Pretože akosi kritika nie je možná bez venovania pozornosti. Máme o nich začať písať ako o "ty-vieš-kom"?
Tvoje konštatovanie, že ich máme vyhodiť a nevšímať si ich je nereálne a nerealizovateľné. Ako niečo také urobiť? Pôjdeme do parlamentu/vlády a povieme im, že ich vyhadzujeme? Lebo toto čo píšeš je čistá utópia. Jediná možnosť je takých nevoliť. Lenže v našich podmienkach je časť zblbnutých ľudí, ktorá ich zvolí, aj keby v priamom prenose niekoho zastrelili.
Inak, za seba môžem povedať, že môj hlas Ficovi a spol nikdy nešiel. Takže ja ich zamestnávateľ de facto nie som.


perez
perez | 9.3.2025 15:06

si sucastou tejto spolocnosti, ak tu platis dane, si ich zamestnavatelom. A svojou castou nejak prispievas - to my vsetci, seba nevynimam - k tomu, kam ako spolocnost spejeme.
Nie, nie je to o nekritizovani. Je to o tom, cim zijes, okolo coho sa tocia tvoje myslienky, tvoje aktivity.. Napr. su tu media ako telka a internet.. Maju neskutocnu moc. Ale aku moc by mali, keby sne si telku nikdy nezapli a na internet chodili len kvoli posielaniu dat potrebnych pre pracu? Nemali by tu moc. Rovnako tak by neboli tito vyvolenci povzbudzovani k mylnej predstave, ze su panmi.
Ja som ta nikdy nevinil ci nesudil z toho, koho si volil ci nevolil. Volby su len vysledok toho, ako mame nastaveny system, ako ludia veci prezivaju a vnimaju. A kedze sme spolocne vytvorili predstavu, ze tu mame "životapánov", tak mnoho ludi voli najsilnejsieho vodcu, ktory bude podla ich predstav riadit ich zivoty. A nadavame si navzajom podla toho, ktoreho vodcu uznavame. Poznam velmi vela milych a prajucich Slovakov. Az kym nedojde na politiku. Vtedy sa nieco prepne a mila pani by ti priala aby si zdochol, ak si zastancom ineho politika ako ona.


AP
AP | 9.3.2025 15:57

Takže podľa teba sa vlastne nemáme zaujímať o dianie, nerozmýšľať o ňom (prečo? politici telepaticky vedia, že o nich rozmýšľam?). Nezapnúť si správy, neprečítať si na nete noviny. Akože prepáč, ale to je scestné. Ako chceš kontrolovať a prípadne kritizovať prácu politikov, keď ich nesleduješ? Informácie ti priletia?
Plus, vyššie si písal o rozdelení spoločnosti. A ty máš pocit, že k tomuto rozdeleniu spoločnosti prispieva to, že napríklad ja ako občan sledujem dianie a kritizujem jeho aktérov? Nie si ty Fikou osobne?
A nie, nikoho z nich neuctievam, nepovažujem za životopánov ani vodcov, ani na jednej strane ani na druhej. Ale faktom je, že štát a jeho politika životy svojich občanov ovplyvňujú, aj na Slovensku aj mimo neho. Možno niekde menej viditeľne. O politike so známymi alebo rodinou sa bavím, aj sa občas pohádame, keď máme iné názory, ale zdochnutie nikomu z nich neprajem, ani sa s nimi nerozhádam do konca života.


perez
perez | 9.3.2025 18:40

ok, dakujem za nazor. Za seba som sa, myslim, vyjadril dostatocne. Uz sa nebudem opakovat. Ja nesledujem TV (kukam len streamovacie sluzby s obsahom podla mojich zaujmov) a nepouzivam ziadne socialne siete. Napriek tomu viem o dolezitych veciach. A ano, nesledujem politikov, ale mozno to vyznelo nespravne, ze spravy ku mne "priletia". Na dolezite info nepotrebujem sledovat vyjadrenia politikov. Ked nahodou narazim na nejaku debatu s nimi, je mi dost jasne, ako slaby je aj ten politik aj ten, co mu kladie otazky. Vacsinou nejdu k veci, iba taraju a robia tanecky, aby boli skutocnou celebritou, aby ich ludia zrali. To teda nepotrebujem. Niezeby som to v minulosti nerobil.
Skus si urobit doma taky experiment. Poznac si, kolko dolezitych info si sa dozvedel z toho obsahu, ktory sledujes za tyzden (zararaj vsetky spravy, politicke debaty, citanie ich vyjadreni na socialnych sietach, vsetky komentare, argumentacne diskusie, atd, atd...). Potom si daj tyzden co najviac osekany, akysi zakladny rezim pouzivania medii a internetu.. Potom to porovnaj a sam si urob uzavery, co ta viac obohacuje a o co dolezite prichadzas, ak politikom venujes len minimum casu.


perez
perez | 9.3.2025 19:23

a hlavne, AP, z toho vsetkeho, co som tu popisal, sa od zaciatku chytas nepodstatnych veci.. Tak si ma trochu zatiahol do toho, co robia aj politici. Chytia sa malickosti a temu odtiahnu od podstatneho. Hned od zaciatku si sa chytil nuecoho, co som nikde nepovedal - ze ich nemame kritizovat. Podobne aj teraz ku koncu sa chytas extremu, ze nesledovat spravy. Tak ale unika podstata toho, na co som ja kladol doraz. Nevenovat im tolko priestoru. Ty sa chytis prirovnania a branis sa, ze ty ich neuctievas. Ja skir tvrdim, ze uctievanie nemusi byt len zjavnou fyzickou formou, ze pred nimi klaknes na kolena a modlis sa k nim. Uz ked im venujes neumerny cas, ktory by si mohol vyuzit plnohodnotnejsie, robis urcitu formu uctievania. Alebo u niekoho je to ista forma zavislosti. Aj sam si uvedomuje, ze mu je z niektorych politikov priamo zle, ale nevie odtrhnut oci a usi od toho, ked si ich niekde zapne.
Tak podobne sa v nasej debate uhyba od podstaty, ze existuju suche ale pomerne objektivne informacie - od ktorych ja vobec neodhovaram - a potom je tu kopec nazorov, komentatov, interpretacii, vyjadreni jedno cez druhe, ktore v sebe nenesu zuadnu informacnu hodnotu. Su takpovediac odpadovym materialom. Mozno niekomu pomahaju urobit si svoj nazor, ale casto pri nepozornosti skor vnucuju nazor a manipuluju vytvaranim fantomovych nepriatelov a vtlacanim emocii ako je strach k vybudeniu primarnych pudov. Ak niekto robi svoju pracu svedomito a poctivo, vyskedky uvidis. Rovnako tak vidime, ked to "sluzobnici" flakaju alebo robia zle. Nepotrebujeme k tomu sledovat, co vsetko okolo toho narozpravaju.


AP
AP | 9.3.2025 20:20

V tom prípade sa ale vyjadruj jasne tak, aby ťa recipient pochopil. Inak zavádzaš ty. Lebo tie podľa teba nepodstatné veci si tam napísal. Ako má čitateľ vedieť, čo považuješ za nepodstatné a čo za podstatné veci?
Osobne myslím, že tento tvoj ideálny scenár sa možno dá zaviesť za normálnych okolností, ktoré tu my absolútne nemáme.
Čo sa týka odtrhnutia sa, zo zásady prepínam, keď väčšinu z nich vidím. Tak neviem, spĺňam tvoje kritériá?
Aj keď, dalo by sa tu polemizovať - nás vždy učili, že informácie k skúmanej veci treba získavať z primárnych zdrojov, čiže priamo od komunikátora. V momente, keď získavaš informácie zo sekundárnych zdrojov, ktoré už komunikátora nejako interpretujú, je to už trochu pochybný prístup. Ale nebudem do teba rýpať.


perez
perez | 9.3.2025 20:56

"Tak neviem, spĺňam tvoje kritériá?"
Nuz teda sa ospravedlnujem. Zrejme sa naozaj nevyjadrujem zrozumitelne. Ja som totiz nekladol ani ziadne kriteria. Nic, co mas akoze splnat. Tvoje reakcie v sebe mali otazky, na ktore som sa snazil odpovedat. Ty si si v nich precital, ze davam kriteria. Cela tema bola pre mna jasna, z tvojho pohladu asi nie. Politici maju byt sluziacimi a nie panmi. Tak sa k nim mane aj spravat. Ci to robis ty osobne a ake kriteria si kladies, si zodpovedz sam pre seba. Ja ta nepoznam. Len som spomenul chybu, ktoru ako spolocnost vacsinovo robime. A to, ze im davame prilis vela priestoru. Tam nejde o to, ci sa informujes. Media funguju trhovo, internet detto. Ak je vysoka sledovanost, medium tomu bude davat viac priestoru. Ak ich nebudeme tolko zrat, bude im venovane menej priestoru, lebo nebudu pre trh zaujimavi. To ich zaroven uvedie viac do reality, ze nie su zaujimavi, nie su panmi, musia iba sluzit. Ved maju dobre zaplatene. Maju si to vazit a chovat sa k svojej sluzbe s uctou.


AP
AP | 9.3.2025 21:30

Toto bohužiaľ v našom geografickom priestore má malú šancu na úspech. Zvlášť v tomto zložení a voličskom nastavení. Možno v budúcnosti k tomu dospejeme, ale som skôr skeptik.
Len na okraj a upresnenie, môj prvý príspevok v sebe otázky nemal. Tie prišli až ako reakcia na tvoj text. :)


 
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
 
 
SkryťZatvorit reklamu
loader